tirsdag den 30. november 2010

the devil is in the details..

Når jeg skal sy noget, sker det som regel ved at jeg klipper det klart, og skynder mig at sætte symaskinen i sving. Det betyder så, at når jeg er færdig med at sy, er hele bordet (spisestuebord) bombet, og næste aktivitet er oprydning, selvom jeg meget hellere ville sy noget mere.

Nu har jeg fundet løsningen! :) Jeg skal jo klippe ALT det som jeg vil sy klart, INDEN symaskinen kommer op og roder bordet til. Nu bor vi jo så småt, så jeg har ikke noget klippebord eller krearum for den sags skyld.

I går eftermiddag snusede jeg rundt i den fantastiske butik Husflid og fandt sååå meget spændende. Det eneste der kom med hjem var dog 2 store retropudebetræk i fantastiske farver og mønstre, som jeg straks ville sy til nederdele. Med ovenstående i tankerne ville jeg være effektiv, og klippe ALT klart som jeg ved at jeg skal sy, til julegaver, til julemarked osv, så derfor brugte jeg hele aftenen i går til at klippe, og det er ikke spor sjovt! Ville jo såååå gerne bare sætte maskinen igang, og se resultater!! Og fordi der er korkoncert i aften, kan jeg ikke engang få det gjort i aften, men på onsdag er der heldigvis sykursus hos Marapytta-Line, og SÅ kan jeg få gang i maskinen endelig. Men klippet og klart til at sy ligger nu: 10 stofkræmmerhuse af genbrugsduge, (med inspiration fra hende her ), 7 Iphone-covers i cykelslangedæk, 1 pung i cykelslange, 2 nederdele i retrostoffer og 1 julegavekjole til en sød lille pige. (Desuden skal jeg arbejde videre på en buksedragt til mig selv, og sy en "sving"-nederdel til en anden sød lille piges julegave)! GISP. Men det skal nok gå.

kræmmerhuse klar til syning..

Indimellem har jeg også strikket lidt, bla. denne her.. (den er ikke presset endnu..)


 og farverne vises altså ikke helt som de faktisk er, måtte tage billede med blitz. Knapperne er rigtig gule!

 og disse.. de er lilla.. men vi ved stadig ikke hvilket køn Mini er.. Satser. ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar, tak for det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...