torsdag den 18. november 2010

sidste blopdate fra Agadir i denne omgang

Tog glad afsted i går og skulle besøge Souken, den store bazar i byen, men havde fuldstændig glemt, at det var nationaldag (eller noget) som Manden havde fortalt mig i forvejen, så der var lukket! :( Besluttede så at beholde taxa'en, og køre lidt sigthseeing-tur i stedet, og det førte mig op til ruinen over byen. Flot udsigt, og man får indtryk af hvor ufattelig stor stranden er, 9 km lang og flere steder mere end 100 m bred.


På grund af helligdag var alle de små fiskerbåde inde. Tænk hvis man ejer den som ligger inderst i hjørnet, og gerne vil tidligt afsted næste morgen? Surt show..

Nå men 1 bonus ved minus souk-dag: Jeg fandt de andre turister! Viste sig at jeg hele tiden var gået ned til stranden og til venstre. Hvis jeg derimod havde taget til højre, ville jeg have fundet jeg den lille marina, hvor butikker som Zara og Mexx og hvad ved jeg holder til. Nå men bedre sent end aldrig. Fandt også ud af hvad skriften på bjerget siger: Gud (Allah), kongen og fædrelandet. Poetisk ik?

Bliver aldrig træt af solnedgang-billeder og palmer. Så hermed et til.

På lørdag er det hjemad igen, efter en dejlig afslappende uge. Søndag er der det første julemarked, og jeg må bruge det meste af lørdag aften til at klemme trykknapper i armbånd og punge, og ellers gøre mig en oversigt over hvad jeg tager med og ikke. Passer ret godt at Manden skal i fødselsdagsfest. Oh well.. det skal nok blive sjovt.

Hyg hyg derude..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar, tak for det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...