lørdag den 29. januar 2011

tunikakjole af genbrugsdug

Jeg fandt både et Wiinblad-krus og en så sød dug på loppemarked i sidste uge, som var helt oplagt til en lille kjole. De yndigste farver.. se bare?

farverne lidt tættere på:

jeg havde et gammelt tunika-mønster liggende, som jeg ikke engang kender størrelsen af, men husker at jeg brugte det til julegave til min dengang ca. ½-1 årige guddatter, så jeg gjorde det lidt smallere i bredden, så at den forhåbentlig passer til lillepigen aka Mini om ikke så længe. Fordi at der var et par pletter på dugen, var jeg nødt til at have mønsteret sådan asymmetrisk..

ville have ærmerne i et andet stof, og skulle vælge mellem dette:
dette:
eller dette.

Vinderen blev: 
det lilla småblomstrede.

er da lidt sød, og (næsten)mor her ret tilfreds. Glæder mig til at se den på! :)

Har ellers klippet klart til en taske til, ikke i cykelslanger, men denimstof fra Mandens aflagde jeans, samt en striktrøje, som jeg ikke bruger. Vil forsøge med en model som rummer A4 ark eller en bærbar computer, og tænkte at det måske var smart at sy i stof først, og så måske cykelslanger derefter. Nu får vi se. 

HOV, glemte jo helt at prale af sidste arbejdsdag i går!! Nøøøj hvor var det rart at gå ud ad døren og tænke "ses om 1 år"! (Skal selvfølgelig forbi og hilse på og fremvise vidunderet når hun er kommet, men..) Aaaaaah frihed!

5 kommentarer:

  1. den er da super sød den kjole :) elsker at man kan genbruge gamle stoffer :)

    SvarSlet
  2. Den kjole er da helt vildt flot, god idé at genbruge en flot dug

    SvarSlet
  3. Altso kjóli er fittur - stuttligt ein dúkur kann nýtast so væl aftur :)

    SvarSlet
  4. Hvor er den bare flot den kjole, helt speciel !! :o)

    SvarSlet

Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar, tak for det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...