søndag den 23. januar 2011

Cykelslangetasker, tjek!

Fik taget mig sammen og har syet lidt i weekenden! Det var denne her, som først fik en for lang hank, men har nu klippet 30 cm af den, og så fik den en trykknap som lukning. Klar til amio-butikken!

lidt flere billeder.. 

Der findes også en matchende pung med flot tryk: (og læg venligst mærke til, at jeg har fået pungen til at svæve i luften til ære for fotograferingen - sejt, ik? :D)

og den gule pung går ret fint med den anden taske: 
som jeg har lidt lyst til at beholde.. hm.. det går nok ikke..

flot tryk indenfor klappen, gul-prikket for og lomme, og hanken er selvfølgelig sikkerhedssele.

uuuh har så mange projekter i hovedet.. men det går fremad med at få dem afsluttet, så det er jo rart! 

I dag har jeg lokket Manden med i kælderen for at klippe i traktordækslanger, fik pludselig lyst til at arbejde med DET igen. 

To be continued... God søndag!

3 kommentarer:

  1. Hej Halla. Hvor ser det bare spændende ud. Har lige fundet din blog (fordi du også havde lagt besked hos Hulemor). Jeg er håndarbejdslærer for et skønt valghold og nogle af mine elever er vildt optagede af cykelslanger. De ville elske dine tasker! Må jeg være så fræk at spørge dig hvordan du syr dem (ved godt det er frækt når du også sælger dem!) Vi har nemlig syet slangerne fast på armeringsplast som holder fint men som jo ikke ser så lækkert ud i forhold til dine stofforede her! Håber du har lyst til at svare:O)
    Mange hilsner fra Lene

    SvarSlet
  2. Hej Lene,

    jeg har aldrig prøvet med armeringsplast, bliver det ikke meget stift? Jeg syr dem sammen til stykker som er store nok, alt efter hvad jeg skal bruge, hvis det er en taske, så lægger jeg nogle stofstrimler under sømmen, så at maskinen lettere kan føre det igennem. På "op"-siden bruger jeg enten malertape - fungerer også som nåle og holder stykkerne på plads - eller bagepapir, hvis det er små ting, og alt efter hvor rutineret jeg er i lige den ting. Til sidst piller jeg tape eller papir ud igen. Ikke så svært. :) Ville blive glad hvis du henviste til min blog til dine elever. :)

    SvarSlet
  3. Hej Hadla.
    Tusind tak for dit svar. Og du kan tro jeg skal henvise til din blog! Jeg sender dig lige en vejledning til armbånd på din mail - jeg kan se du efterlyser lukning.
    På skolen har vi investeret i en teflon-trykfod - så er man fri for tapen - kan ellers godt se at det er smart, at det så også fungerer som nåle.
    Og jo det bliver jo lidt stift med armeringsplast - men vi har ikke kendt til andet:O) Vil da helt klart prøve din måde! Tusind tak.
    Vh Lene

    SvarSlet

Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar, tak for det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...