mandag den 27. februar 2012

Festlig fest

1 år i dag.. men vi fejrede dagen i lørdags.

Der var de sødeste gæster, de fineste gaver og (hvis jeg selv skal sige det) rimelige lækre kager. :) 

man må godt åbne én pakke når man står op!

Den lille havde også en god dag, trallede rundt og legede og var egentlig ret upåvirket af al virvaret, men hun var godt træt da vi lagde hende i seng ved 19 tiden. Og det var forældrene også, skulle jeg hilse og sige. :)
Ikke så tit man ser billeder af lejligheden men nu var der jo så pænt og ryddeligt for en gangs skyld :P

Nogle af fødselsdagsgaverne i brug.. legekøkken fra Mor og Far og crocs-sandaler fra Mormor og Morfar og fantastisk sød strik-kjole med tilhørende blebuks under fra Farmor.


Tænk at der er gået et år allerede? Husker det som i går, at jeg gik og ventede på at komme ud og blive undersøgt på Hvidovre Hospital, efter at vandet var gået, og vi kom derud, modtagelsen, ve-stimulerende piller, de tiltagende veer på en briks derude, mens vi ventede på blod-analyse resultater.. hjem og vente, afsted igen, og timerne fra 20-23 hvor veerne var jævnt slemme og regelmæssige 2-3 min imellem. Til sidst ind på fødestuen og det hårde arbejde og så var hun der, det lille mirakel. Travlheden rundt om os, som var helt væk i vores egen lille boble der midt om natten alene. De næste par dage på barselshotellet, hvor vi kæmpede med at få amningen op og køre, og hvor hun til sidst var helt mat og slap, fordi hun ikke havde fået nok næring. Lettelsen da hun fik lidt supplerende erstatning, og vægten gik op og hun straks fik det bedre.. det hele er så lysende klart. Men allerede så langt væk. Jeg savner at hun er helt lille og putter sig og falder i søvn på min arm eller ved mit bryst. Det gik så hurtigt.. suk. Men det er skisme også sjovt at se udviklingen, og den her periode hvor hun begynder at sige ord, lege borte-bøh, siger DAK når man rækker hende mad/legetøj og når hun stavrer vaklende afsted med sin gå-vogn. Sådan går tiden jo.. om lidt skal hun sikkert i skole.

4 kommentarer:

  1. Sikke en fin fødselsdagspige! Stort tillykke med hende!

    SvarSlet
  2. Stort tillykke med hende :) Idag er det min tur til at fylde år.

    Det er vildt så hurtigt tiden går - og ja, der går ikke lang tid før hun starter i skole - bare vent..

    SvarSlet
  3. Tak for det og tillykke Eva-Maria!

    SvarSlet
  4. Stort tillykke med Marcipangrisen.
    Puha ja det går alt for hurtigt, om en måned er det mig der kan sidde og tænke tilbage på den dag for et år siden også her var det på Hvidovre!
    Fik helt tårer i øjnene da jeg læste din erindring, for ja det går alt for stærkt, det kan være helt svært at følge med nogle gange.

    SvarSlet

Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar, tak for det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...