tirsdag den 1. januar 2013

Godt nytår fra Færøerne

Med dette billede fra i går vil jeg ønske alle mine læsere et godt nytår. 


Et ret typisk færøsk scenerie, sol, regn og sne oppe i fjeldet. (Der mangler dog blæst og regn, det er der også rigeligt af, men det er ikke så fotogent som det her slags vejr) :) 

Status for året: 
Januar: Efter meget hyggelig og lang juleferie på øerne, var det kold barselstyrker og tilbage på arbejdsmarkedet i starten af januar. Marcipangrisen startede i vuggestue, 10 mdr var hun, men det gik rigtig godt. Hun har trives godt fra første dag, selvom der var rigtig meget sygdom i de første mange måneder. 
Feb-marts-april: Dagligdagstrummerum. Manden var jobsøgende, så det betød heldigvis korte dage for Barnet, og også at de to var syge i et væk, jeg undgik det meste. Efter påske fik Manden job, og det satte lidt højere krav til struktur og planlægning i hjemmet. 
Maj: Min mors 60-års fødselsdag i slutningen af maj blev fejret i Berlin, 9 voksne og 2 tumlinger. Super hyggelig tur. 
Juni: Højdepunkt på året indtil da, var at jobbet sendte mig på tur til Grønland for første gang i mit liv. FanTAStisk oplevelse. Skal helt sikkert tilbage. 
Juli: Sommerferie. Tur til Bulgarien, lækkert vejr, strand og hotelpool. Ingen tur til Færøerne i sommerferien, for en sjælden gangs skyld. Desværre var det ikke specielt godt vejr i Danmark mens vi havde sommerferie, men
August: var slet ikke så dårligt. Husker tilbage på eftermiddage/tidlige aftener på altanen, vi fik spist aftensmad ude et par gange, og det var rigtig dejligt. 
September: Arbejdstur til Færøerne, også meget sjældent, men i mangel af sommerferiebesøg havde jeg overtalt Manden at tage fri og komme med, så vi havde ialt ca 10 dage hjemme. Fik mistanke om graviditet mens vi var hjemme, og det blev så efterfølgende bekræftet da vi kom tilbage til Dk. 
Oktober: Kvalme, træthed, hovedpine.. 
November: næsten det samme, men kvalmen tog af. Tilbage er træthed og (lidt mindre) hovedpine
December: Gennemskanning viste, at det er en dreng, vi venter os. Så hyggeligt, vi ønskede os at få lov til at prøve at få en dreng også. :) Siden juleferie hjemme hos familierne. 

Sjovt nok ingen krea nævnt. Det har ikke fyldt meget i 2012, men jeg har dog været i Syskole det meste af året, og det blev til en quiltet jakke, en rocker jakke og pænt mange bukser til Marcipangrisen. Nå ja, og taske og rygsæk. Hjemme er der mest syet puder, da jeg endelig fik lært det. Og her til sidste lidt luffer i sælskind. Noget forskellig strik har der også været. 
Forhåbentlig bliver der lidt mere tid til det fremover? Tjo, nok vældig optimistisk set i lyset af babys ankomst i maj. 

Tak til jer alle som læser med. Det betyder meget at der er nogen derude bagved skærmen. Ved godt at det har været meget sporadisk med indlæg her på det sidste, men det skyldes totalt manglende overskud og energi, hovedpine og kvalme. Krydser fingre for et bedre 2013 på den front! 

1 kommentar:

  1. Tak i lige måde. Hold da op, hvor jeg glæder mig til at komme til Færøerne! Om 9 dage er det min tur. Pas på det så længe ;)

    SvarSlet

Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar, tak for det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...