onsdag den 15. september 2010

forsinket fødselsdagsgave


som jeg fik af min søde lillesøster.. den er bare sååååå fin synes jeg! Fantastiske farver og linjer. Kan ikke beslutte mig for om den skal hænge oppe, eller stå et sted.. beslutninger beslutninger.. min fine Wiinblad. (ja skal nok fjerne resten af prismærket, hehe..)

Fandt dette på nettet: (min er platte nr. 4)

Aladin platte nr. 1 designet af Bjørn Wiinblad
Aladin og den magiske lampe er den første
af en serie på 12 aladin platter produceret
af Rosenthal, designet af Bjørn Wiinblad.
Bjørn Wiinblad fortæller i sine 12
Aladin platter, hvoraf denne er den første,  (ikke min, en anden)
virtuost historien om Aladin fra det
kendte eventyr 1001 nats eventyr.
Aladin opnår i eventyret de største skatte
og overkommer de største farer, og Bjørn
Wiinblad har i de 12 aladdin platter på
sin karakteristiske livsbekræftende facon
valgt at beskrive de væsentligste begiven-
heder i Aladins historie.
De stærke farver og guldornamenteringen
fremhæver det orientalske eventyrs
overdådighed.
Aladin fra "Tusinde og én Nats Eventyr"
Denne platte er titel-motivet i Aladin-
serien, og skildrer Aladin i samtale med
lampens ånd, som opfylder alle Aladins
ønsker. Alle Rosenthals Aladdin platter er
udført i overglasur.
Den jeg har fået hedder "Aladin im Zanbergarten eingesperzt" eller noget i den stil, lidt svært at læse. Jeg kender ikke nok til Aladdins eventyr, så hvilken have han var indespærret i.. hm.. det må jeg undersøge nærmere. Men fin er den!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver så glad når du lægger en kommentar, tak for det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...